Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Eerstelijnszorg

  • De klastitularis stelt eventuele leerproblemen, sociaal-emotionele problemen,
    motorische of gedragsproblemen vast.
  • De klastitularis zorgt binnen de klas voor differentiatie zodat het kind op zijn/haar
    niveau geholpen wordt.

Extra zorg en speciale zorg

  • De klastitularis meldt bij het zorgteam de problemen en stelt de hulpvragen.
    Het zorgteam kan mee helpen zoeken hoe het kind of de kinderen het best verder
    worden begeleid.
  • Indien verdere hulp en extra-deskundigheid nodig is, kan het zorgteam terecht bij de CLB-medewerkers. De adviseurs van het CLB, met hun kennis van diagnostiek en behandeling van problemen, helpen mee te verduidelijken en te kaderen.
  • De ouders worden hierbij betrokken.

Het intern zorgteam bestaat uit:

  • de zorgcoördinatoren: Marleen Ottoy ( lagere school)  Lien Van Den Steen ( kleuterschool)
  • de zorgleerkrachten: Lesley De Schepper - Marleen Verkens (lagere school)- Marleen Ottoy (lagere school)
    Lien Van Den Steen (kleuterschool)

De zorgcoördinator is de centrale figuur, die in samenwerking met leerkrachten en directie
het hele zorgbeleid van de school concreet gestalte zal geven. Deze functie als
beleidsmedewerker is veel ruimer dan die van zorgleerkracht.

Het zorgbeleid binnen de school houdt in:

  1. De begeleiding en/of remediëring van het individuele kind met zijn/haar zorgvragen.
  2. De begeleiding van de klasleraar en de klas.
  3. De begeleiding en ondersteuning van het schoolteam bij het uitvoeren van een zorgbeleidsplan.

Meer aandacht voor individuele zorgvragen kadert in een langzame maar zekere verschuiving van groepsgericht onderwijs naar onderwijs op maat van elk kind.